Eğitim-Bir-Sen tarafından İbn Haldun Üniversitesi iş birliğinde düzenlenen “Türkiye’de Yükseköğretimin Yeniden Yapılandırılması: Yenilikler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri Uluslararası Kongresi”, 26-27 Mayıs 2025 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek.
Memur-Sen Genel Merkezi’nde yapılacak kongrede, Türkiye’de yükseköğretimin mevcut yapısının çok yönlü analiz edilmesi, iyileştirmeye açık alanlarının akademik bir zeminde tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin ortaya konulması hedefleniyor. Kongre, bu bağlamda kurumsal bir iradenin somut bir tezahürü olarak değerlendiriliyor.
Kongre kapsamında yalnızca mevcut sorunlara ışık tutulmayacak; aynı zamanda yükseköğretimin geleceğini şekillendirecek yapısal dönüşüm perspektiflerinin de gündeme taşınması amaçlanıyor.
Alanında yetkin akademisyenler, uzmanlar ve paydaş kurum temsilcilerinin katkılarıyla; kalite, liyakat, bilimsel özgürlük, toplumsal sorumluluk ve yerli-milli bir yükseköğretim paradigması çerçevesinde yeni bir akademik mimari üzerine ortak bir akıl oluşturulması öngörülüyor.
Yükseköğretimin dönüşümüne dair önemli oturumlar düzenlenecek
Kongrenin açılış programında, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, İbn Haldun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Atilla Arkan, Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Yardımcısı Ali Deniz ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Özer konuşma yapacak.
Açılış panelinde ise “21. Yüzyılda Yükseköğretim: Küresel Deneyimler, Yerel Çözümler” teması işlenecek.
Panelde Kanada’dan Waterloo Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Feridun Hamdullahpur, Endonezya’dan Darussalam Gontor Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Amal Fathullah Zarkasyı ve Mısır’dan Afro-Asya Üniversiteler Birliği İcra Direktörü Prof. Dr. Ashraf Abdel Rafea Mohamed Elsayed konuşmacı olarak yer alacak.
Kongre boyunca gerçekleştirilecek 12 farklı oturumda sunulacak 40 bildiride yükseköğretimin temel meseleleri kapsamlı biçimde ele alınacak.
Ulusal ve uluslararası düzeyde katılımla ortak akıl
Yurt içinden ve dışından çok sayıda akademisyen, kamu temsilcisi ve uzman ismin katılım sağlayacağı kongre, yükseköğretim alanında bilgi ve deneyim paylaşımına önemli bir zemin sunacak.
Yükseköğretim sisteminin dünü, bugünü ve yarını: Yükseköğretim sisteminin felsefesi
Üniversite: İnsanlığın Ortak Entelektüel Mirası
Felsefesiz Bir Üniversite Olabilir mi?
Üniversitelerin Geleceği Üzerine Psikolojik Bir Analiz
Üniversite Eğitimin Mantığı üzerine
Türk Yükseköğretim Sisteminde Kimlik Krizi: Bütüncül Bir Çözüm Modeline Doğru
Yurt Dışı WOS Dergilerinde Özellikle Sosyal Bilimlerdeki Yayınlarda İdeoloji Sorunu; Milli Yerel Meselelerde Bakış Açısı Farklılığının Doğurduğu Zorluklar
Türkiye Yüzyılı’nda yeni bir yükseköğretim yasası
Türkiye’de Üniversite Reformları ve Günümüze Yansımaları
Türkiye’de Yüksekeğitim Reformu ve Yasa Önerisi
Yükseköğretim Sisteminde Köklü Bir Dönüşümle Geleceği Şekillendirecek Yeni Nesil Üniversitelere Yönelik Bir İnceleme
Fen Edebiyat Fakültelerinin Yeniden Yükselişine Doğru Öncü Bir Adım: “YTÜ-FEF Temel Bilimler Eğitimi Modeli”
Kadın Üniversitelerinin Yükseköğretime Olası Katkıları
Türkiye’de Üniversiteleşmenin Sosyal ve Ekonomik Sorunlar Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir Yaklaşım
Yükseköğretimde kariyer sistemi
Türkiye’de Mesleki Eğitimin Sorunları: Yüksek Öğretimde Dünden Bugüne Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılandırılması
Yükseköğretimde Kariyer Sistemi ve Akademik Dürüstlük: Etik Değerlerin Profesyonel Yükselme Sürecindeki Yeri
Üniversite Öğretim Üyelerinin Bilimsel Çalışmalarını Değerlendirmede Nitel Yaklaşımın Kaçınılmazlığı Üzerine Bir Değerlendirme
Türk Yükseköğretiminde Kariyer Sistemini Tehdit Eden Güncel Meseleler
Türkiye’de Yükseköğretimde Merkeziyetçiliğin Yol Açtığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri: YÖK’ün Rolü Üzerine Bir Değerlendirme
Yükseköğretim Bugünkü Sorunlarına Akademik Bakış ve Çözüm Önerileri
Geleceğin Teknoloji Dünyasında Türk Üniversitelerinin Rolü
İklim Krizi Çağında Türkiye Yükseköğretiminde Yeşil İnovasyon ve Dönüşüm Stratejileri
Yükseköğretimin Geleceği: Dünyadaki Salgın ve Yapay Zekâ Uygulamalarının Etkisi
Kongre sonunda düzenlenecek “Türkiye’deki Yükseköğretim Sisteminin Değerlendirilmesi” başlıklı değerlendirme panelinde, yükseköğretim sisteminin mevcut durumu ve geleceğine dair çözüm önerileri değerlendirilecek.