Yazı
Yazar : Ali YALÇIN
80755 Görüntülenme
Bazı Eğitim Müfettişleri İstiklal Mahkemelerine Rahmet Okutuyor!
Ali YALÇIN

İstiklal Mahkemeleri yargısız infazlarla hafızalarda iz bıraktı. Hele asalım da, gerekirse, sonra gerekçeyi yazarız ya da mezardaki adamı çıkarıp ipe çekme gibi adalet sisteminde izan ve vicdandan yoksun uygulamalarla hafızalarda ve yakın tarihte tamiri mümkün olmayan derin izler bıraktı. İskilipli Atıf Hoca filmini izleyip de içi daralmayan ve sonunda ağlamayan var mı sizce? Cumhuriyet tarihinde adalet sisteminin en fazla yara aldığı dönem “İstiklal Mahkemeleri” dönemidir.

 

Ben Milli Eğitim Bakanlığı’nda bazı eğitim müfettişlerinin yaptıklarının İstiklal Mahkemelerini arattığını iddia ediyorum. Bu cümleyi çok ileri bulanlar çıkacaktır. Eğitim müfettişi arkadaşlarımdan özür dileyerek ısrarla“bazı eğitim müfettişlerinin” yürüttükleri soruşturma dosyalarının tekrar gözden geçirilmesini ve eğitim müfettişleri aleyhine oluşan olumsuz kanaat dalgasının önüne geçilmesini öneriyorum.

 

7 yıldır sendika yöneticisiyim ve sayısız mağduriyet içeren şikâyetler ile ilgilendim. Sendika avukatları vasıtasıyla hukuki destek verdiğimiz vakıaları saymaya kalksam toparlayamam. Bu işimizin bir parçası ve mağduriyetleri engelleyebildiğimiz kadar görevimizi de yapmış oluyoruz. Fakat beni çileden çıkartan ve bu kadarı da olmaz kardeşim dedirten iki olaydan söz edeceğim. İlki, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı tarafından görevlendirilen iki eğitim müfettişinin Sultanbeyli Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu’nda yürüttüğü inceleme-soruşturma dosyasıydı. Şikâyet edilen kişinin şikayet konusu işlemlerinin incelenmediği, buna mukabil kişinin ödüllendirildiği, fakat şikâyet ve şahitlik edenlerin çanına ot tıkandığı, insanların adalet duygularının katledildiği, en hafif tabirle bir cinayet… Beni en fazla etkileyen olaydı diyebilirim. Okulun önünde istisnasız her gün eylem yapma kararı almıştım; okul ve eğitimciler hakkında halkta oluşturacak itibar kaybını dahi göze almaktan çekinmeden. Fakat İstanbul Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız Bey’in dosyayı inceledikten sonra, ‘bu kadarı da fazla’ diyen yaklaşımıyla mağduriyetlerin kısmen önüne geçmesi beni frenlemişti. Eğitim müfettişleri ‘nasıl suçluyu haklı, haklıyı da suçlu gösterebilir’ diye sorulsa, sanırım ilk aklıma gelen örnek diyebileceğim bu olayın etkisini uzun süre üzerimden atamadım. Unutulmasının mümkün olmadığını, sadece küllenmiş olduğunu şimdi anlıyorum. Ankara’da yapılmış yeni bir dosyayı incelediğimde, aklıma hemen Sultanbeyli Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu Müdürü hakkında yapılan şikâyeti inceleyen eğitim müfettişlerinin, tam tersi kararla, vicdanları kanatan dosyası geldi.

 

Bakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı bu yazımı ihbar kabul ederek Bakanlık Müfettişi görevlendirerek, bana göre, yapılmak istenilen cinayete el koymalıdır.

 

Okul Aile Birliği Başkanı olan kişinin yeni gelen okul müdür vekiline tavır alması nedeniyle Okul Aile Birliği toplantılarını askıya alması, okuldaki iş ve işlemleri kilitlemeye kalkması ve sonrasında okul müdürünün yazılı tebligatla Okul Aile Birliği’ni toplantıya çağırmasıyla gelişen sürecin faturasının okul müdürüne kesilmesi… Okul Aile Birliği Yönetmeliği’nde, birliği kimin toplayacağına, birlik yönetimi toplanmıyor ve işler sarpa sarıyorsa, ne yapılacağına dair boşluk olmasına aldırmadan niçin birliği yazıyla toplantıya çağırdınız diye okul müdürüne KINAMA…

 

15.09.2010 tarihinde okulun temizlik işlerini alan şirketin ve dönemin müdürünün imzalaması gereken sözleşmeyle ilgili 23.12.2010 tarihinde okulda göreve başlayan müdür vekilinin sorumlu tutulması. Eylül, Ekim Kasım, Aralık aylarında hak edişlerin hangi sözleşme hükümlerine göre ödendiğinin sorgulanmayıp 4 ay sonra göreve gelen müdür vekiline, ‘niçin temizlik şirketine sözleşme imzalamadın’ sorusunu sorulması ve 1/30 oranında AYLIKTAN KESME…

 

Okul Aile Birliği bilgisi dışında güvenlik elemanı alındığı ve maaşının 300 TL’sinin Okul Aile Birliği’nce ödenmesi için talimat verildiği iddiasında, herhangi bir talimat, hiçbir yazılı belge ve kayıt olmadığı halde, Okul Aile Birliği ödemelerinde böyle bir ödentiye rastlanmadığı halde ceza kesiliyor. Genç okul polisinin yerine yaşlı okul polisi geldiğinde, ‘müdür bunu güvenlikçi olarak işe aldı’ denilerek üretilen dedikoduda sübuta erdiğine dair hiçbir belge, bulgu ve ödenti olmadığı halde sübuta ermiştir denilerek 1/30 oranında AYLIKTAN KESME…

 

Okulun kapalı spor salonunda çalışma yapan ticari spor kulübünün sözleşmesini Okul Aile Birliği başkanından isteyen okul müdür vekiline, “Sen kimsin ki benden soruyorsun, haddini bil, senin başkanınım” diyen ve telefonu yüzüne kapatan Okul Aile Birliği başkanına hitaben yazılan resmi talep yazısına dahi cevap verilmemesine bakmaksızın, ilçeye yazılı olarak sorulan “Sözleşme yapıldı mı” sorusuna cevabi yazıda, “Sözleşmesi yoktur” denilmesinden hareketle ‘sözleşme yapmalıyız’ diyen ve yasal sorumluluğu yerine getirmeye çalışan müdür vekilinin canına okuyarak, ‘sen kimsin ki bu işlere çomak sokuyorsun’ dercesineAYLIKTAN KESME…

 

Okulda wireless kablolama işleminde teklifler, kararlar, muayene teslim alma tutanağı ortada olduğu ve yasal prosedür işlediği halde belgelere itibar etmeyip, işin verildiği tarihte müdür yardımcısı olan kişiye daha sonra müdür vekili olduğu dönemde sorumlu muamelesi yaparak bir yıl süreyle KADEME İLERLEMESİNİN DURDURULMASI…

 

Toplantılar yapmayan, okul müdürlüğü tarafından yazılı davet edildiği halde, tabiri caizse, iplemeyen Okul Aile Birliği’nin keyfi geldiğinde; okul müdür vekilinin önüne, nereye harcanacağı belirtilmeyen, kararı olmayan 1.500 TL’lik para çekme yazısına imza atmayacağınızı beyan ederek, okul ortamını huzursuz ettiğinizden KINAMA…

Okul Aile Birliği, okul müdürünün üzerinde bir kurum olmadığı, yardımcı bir birim olduğu halde okul müdür vekiline, ‘Okul Aile Birliği toplantısına katılamadığınız için’ KINAMA…

 

Okul-Aile Birliği Toplantıları yapmayan ve okulda süreci tıkayan yönetime üç defa iadeli taahhütlü yazılı tebligat gönderen, okul panosunda ilan eden ve süreç tıkandığı için üyelerin toplantıya dört sefer katılmadığı sabit olduğu halde, Okul Aile Birliği Yönetmeliği hükümlerini uygulayıp üç toplantıya katılmayan üyenin üyeliğini düşürdüğünüz için MAAŞ KESİM CEZASI…

 

Neyse, dahası var ama ben yazamayacağım. Darlanmaya başladım. Dosyanın hiç bir yerinde, ‘menfaat elde etti. Yedi, çaldı, çırptı’ iddiası yok. Okulu ileri götüremedi iddiası yok. ‘Başarılı işlere imza attığını’tanıklık edenler söylüyor. Okula kazandırdıklarını gidip okulda incelemek gerekir. Neyse, konuya dönecek olursak, nihayetinde müdür vekilliği ve kadrosunun bulunduğu okuldaki müdür yardımcılığı görevlerinin de üzerinden alınmasını içeren bir de idari teklif var. Bu dosya, Çankaya Kılıçaslan Lisesi ile ilgili yürütülen ve incelendiğinde, ‘gerçekten bu kadarı da olmaz’ denilecek türden bir dosya. Müdür vekili Mehmet Altındağ’a,‘sen hangi günahı işledin ki, Allah seni böyle bir imtihanla sınıyor’ demekten kendimi alamadım. Sana kim ‘işleyen düzene çomak sok’ dedi.

 

“Bu arkadaş bulunduğu yerin Çankaya olduğunun farkında değil, orada rayiçler yüksek” diyen dostum ne kadar doğru söylüyor bilemiyorum. Ama Bakanlık Teftiş Kurulu bu dosyayı mutlaka incelemeli ve gerekirse yeniden yapmalıdır.

 

Sizce bu müdür vekiline ne denmiştir? Siz kafa yormayın, ben söyleyeyim: Git kardeşim mahkemede hakkını ara!

 

Peki, okurken ve delilleri incelerken darlandığım dosyayı yapan(!) mesleki salahiyeti hakkında dosyayı inceleyecek olan Bakanlık müfettişlerinin cümle kurabileceği müfettişler ne olacak? Ha, onlar mı? Onlar yeni bir dosyayı yapmanın(!) peşindedirler. Hatalı işlem yapan idari görevliler hakkındaki iddiaları eğitim müfettişleri soruşturuyor. Peki, soruşturmanın denetimi aynı titizlikle yapılıyor mu? İşte orası şüpheli…

 

Et kokarsa, tuzlarsınız; peki, tuz kokarsa ne yaparsınız?

 

Allahım aklımıza mukayyet ol.

Yazarın Diğer Yazıları
#

Siyonizmin sponsorları da bedelini ödeyecek

#

Zorluklar dayanışmayla aşılır, sorunlar örgütlenerek çözülür

#

Örgütlü gücümüzle tarih yazıyor, yetkimizle kazanım üretiyoruz

#

Eğitim sisteminin ihtiyacı tamir mi, imar mı?

#

Salgın sürecinde bir fedakârlık örneği: Eğitim çalışanları

#

Hakkımızdan azına razı olmadık, olmayız

#

Pagan kültürden medet uman çağdaşlık

#

Kamu görevlisi devletin yükü değil, gücüdür

#

Yeni ufuklardan yeni umutlara

#

Paradigmalar sarmalında kadın ve emek

#

Denetim, kadavraya otopsi değil, hayata koruyucu hekimlik yapmaktır

#

Fedakârlıklarımızın ham maddesi ideallerimizdir

#

"Eğitim kovayı doldurmak değil, ateşi tutuşturmaktır"

#

Seçimimiz daha ideal bir eğitim düzeni içindir

#

Şiddet eğitimi tehdit ve tahdit ediyor

#

Yanlışı göstermek doğruyu görenlerin hakkıdır

#

Bir istiklal ve istikbal meselesi olarak öğretmenlik mesleği

#

Bugün için umut gelecek için müjdeyiz

#

Sıralama ve yerleştirme baskısı altındaki ortaöğretime yerleştirme serüvenimiz

#

Niceliğimizin büyüklüğünü niteliğimizin gücüyle besliyoruz

#

Yabancı dil öğretimi için önce öğretmen

#

Cefayla açılan yolu vefayla yürüyoruz

#

Özel öğretimin hâli ve sorunlarının halli

#

Tarihin öznesi olmak için paradigmayı değiştirmeliyiz

#

Millî Eğitim millî eğilime uymalıdır

#

Hikmet sırrına erebilen üstün zekâlı çocukları tanıma ve yetiştirme davamız

#

Büyük Türkiye hedefine inanmış 402 bin üyeyle yeni anayasa yolculuğu başlatıyoruz

#

Muhaciri olduğumuz dünyanın Ensarı olmak

#

"Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın..."

#

Öncü medeniyet davasında imam hatip okullarının önemi ve sorumluluğu

#

Hep birlikte hareketleneceğiz, bereketlenerek büyümeye devam edeceğiz

#

Şimdi, herkesin kazandığı toplu sözleşmeyi anlatma vakti

#

Kültür elçisi olarak misafir öğrenciler

#

'İnsanlığın son adası'nda mesuliyetimiz

#

Denetimin unvan, imkân ve yetki sorunu

#

Hayatı Hakk'a uydurmak için bismillah...

#

Hayatı Durdurmak Kimlerin İşine Yarar?

#

KYK Artık Sorunların Altını Değil Üstünü Çizmeli

#

Öğretmenler Neden 'Ek Dersi' Değil de 'Ek İşi' Tercih Ediyorlar?

#

Dünü Kuşanıp Yarını Kuşatacaklar Buluştu

#

Yüreği, Kavgası, Sevdası ve Kalemi Güzel Adam

#

Ya Cumhurbaşkanı Öğretmen Olsaydı!

#

'Akademik Zam' Yeni Hükümetin Önceliği Olmalıdır

#

Aynı Sorun Aynı Hata Aynı Tartışma

#

FATİH Projesi Mesleki Eğitimi Uçurabilir mi?

#

İmkânsız Diye Bir Şey Yoktur

#

İHH'ya Hasım Olanlar İsrail'e Hısım Olanlardır

#

Milli Eğitimin Çağı Dönüştürecek Projesi

#

YÖK, Teknik Öğretmenleri Duymalıdır

#

Şafak Pavey'in Merhameti Değil, Rosa Parks'ın Başarısı

#

Sendikacılığın Öğretmeni Erol Battal

#

Öğretmenler Zimmetle Karşı Karşıya!

#

Sayın Bakanım, Bürokratların Öğretmene Neden Zulmediyor?

#

MEB Hukuk Müşavirliği Başörtüye Serbestliği Hazmedemedi mi?

#

Onlar Çaresizliklerinden, Biz İse İnsanlığımızdan Utandık

#

Eğitim-İş’e Acil Şifalar Diliyorum

#

Kılık Kıyafet Özgürlüğü Eyleminde Dik Duranlar ve Dibe Vuranlar

#

MEB “Unutan iyileşir” Politikasını Bırakmalı

#

Milli Eğitim 100 Temel Eseri, Ertuğrul Günay İse Kendini Gözden Geçirsin

#

Sıddık Ertaş’ın Rosa Parks Duruşunu Kutluyorum

#

Devletin Sadık Kulları ‘Çiçek Olun’…

#

Statükonun Mankurtlaşmış Kibirli Bekçilerine

#

Vali Öğretmenleri Anladı Darısı Hükümete

#

Çığlıklar Feryada Dönüştü Çözüm: İl Emri

#

Eğitim-Bir-Sen Neleri Yapmadı?

#

‘Kamusal Alan’ Koca Bir Yalan!

#

Bakan Felaket Tellallarını Ters Köşeye Yatırdı

#

Bakan’ın İçi Burkulmuş, Biz ise Çileden Çıktık

#

Öğretmenler Bu Kez Himmet Değil Buğday İstiyor

#

Herkesi Eğitim Müfettişi Olmaya Davet Ediyorum

#

Özel Harekât Okullara Kaydırılsın (!)

#

Yalan Namertlerin Cesaretidir

#

Fişleyen Rektörü ve Dışlanan Doçenti Anlayabilmek…

#

Kurban Olarak Daha Kaç Okul Müdürü Lazım?

#

Şeflere “Ötanazi” Uygulanıyor

#

BT Öğretmenlerinin Sorunları Çözülebilir mi?

#

Sözleşmeli Yolluğunda Yanlışlar Zinciri!

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen